Łuk (ang. Bow) jest bronią dystansową, której można użyć do zabicia moba bądź gracza z większego dystansu niż miecza. Łuk można naprawić tylko innym łukiem. Może zostać zaklęty, a jego podstawowa ulepszalność wynosi 1. Jest rzadkim łupem ze Szkieleta. Łuk jest również składnikiem potrzebnym do utworzenia dozownika, ale może być użyty tylko łuk, który ma pełną wytrzymałość.

Otrzymywanie

Wytwarzanie

Składniki Wejście » Wyjście
Patyk
+
Nić
Szablon:Grid/Crafting Table

Szkielety

Jest niewielka szansa żeby po zabiciu szkieleta wypadł jego łuk. Zaś on będzie zniszczony.

Łowienie

Z niewielką szansą można wyłowić zaklęty lub zniszczony łuk.

Zastosowanie

Wytwarzanie

Składniki Crafting
Łuk +
Bruk +
Czerwony kamień
Szablon:Grid/Crafting Table

Używanie Łuku

Aby łuk mógł być użyty, musi być trzymany w ręce, a w ekwipunku gracza muszą znajdować się strzały (wyjątkiem jest tryb kreatywny, gdzie nie ma takiej potrzeby), przy czym nie muszą być na pasku inwentarzu podręcznego. Przytrzymanie prawego przycisku myszy powoduje naciągnięcie łuku a jego puszczenie wystrzeli strzałę.
Łuk jest bardzo efektywny w starciu z wrogami takimi jak Ghasty, Szkielety, Creepery, Pająki, Płomyki, Wiedźmy, Smoki Kresu, Withery i Mroczne skielety, które korzystają z ataku dystansowego lub są silne w bezpośrednim starciu. Nie jest efektywny na Endermanach, ponieważ po próbie wystrzelenia strzały w jego kierunku, on teleportuje się.

Osiągnięcia

Czy szukałeś/aś Osiągnięcia?

Osiągnięcie Opis Odblokowane po
Pojedynek snajperski Zabij szkieleta jedną strzałą z odległości większej niż 50 bloków. Polowanie na potwory

Zaklęcia łuku

Czy szukałeś/aś Zaklinanie?

  • Moc (ang. Power) - zwiększa zadawane obrażenia. Moc na piątym poziomie pozwala zabić jednym atakiem jeśli w pełnij napniemy cięciwę łuku. Maksymalny poziom: V.
  • Płomień (ang. Flame) - trafiony przeciwnik zostaje podpalony. Działanie identyczne, jak przelecenie strzały przez lawę. Również podajniki strzelające przez lawę pozwalają zapalić przeciwnika jeśli go trafią. Maksymalny poziom: I.
  • Uderzenie (ang. Punch) - każdy mob/gracz, który otrzyma obrażenia dzięki łukowi z Uderzeniem zostaje odepchnięty. Działa to tak samo jak Odrzut w mieczu. Maksymalny poziom: II.
  • Nieskończoność (ang. Infinity) - dzięki temu zaklęciu można strzelać ciągle jedną strzałą, która nigdy nie znika. Łuk działa podobnie jak na trybie kreatywnym, lecz gracz musi posiadać strzałę w ekwipunku. Maksymalny poziom: I.
  • Niezniszczalność - dżięki temu zaklęciu łuk wolniej traci wytrzymałość. Maksymalny poziom: III.
  • Skarb (ang. Mending) - zaklęcie pozwalające napełniać wytrzymałość łuku doświadczeniem. Po naładowaniu łuku gracz będzie zbierać doświadczenie. Maksymalny poziom: I.[Nadchodzące]

Historia

W wersji gry Survival Test gracz nie potrzebował łuku, aby używać strzał, które wystrzeliwano klawiszem Tab, jednakże cały czas trzeba było mieć ich zapas w swoim ekwipunku. Wtedy wystrzeliwanie strzał było dużo wolniejsze niż teraz, przy użyciu łuku. Od aktualizacji Beta 1.2 łuki są również używane w robieniu dozowników.
W wersjach sprzed Bety `1.8 wystrzeliwanie strzał było natychmiastowe. Naciąganie łuku nie było wymagane.

Ciekawostki

  • Animacja strzelania z łuku jest widoczna przez innych graczy na serwerach od wersji 1.0.0.

Więcej z Fandomu