FANDOM

Śnieg (ang. Snow) jest blokiem występującym naturalnie w mroźnych biomach tundry i tajgi. Do gry został dodany równocześnie z lodem.

Podczas opadów śniegu jest nim pokrywany każdy solidny blok występujący na powierzchni, nad którym bezpośrednio i pośrednio nie ma innego bloku. Usuwając śnieg za pomocą łopaty uzyskamy śnieżki, którymi możemy rzucać lub stworzyć blok śniegu. Topi się w pobliżu źródeł ciepła (z wyjątkiem słońca), do 3 metrów przez lawę i jasnogłaz, 2 metrów przez pochodnie. Jeśli spróbuje się położyć jakiś blok na śniegu, zastąpi on śnieg (wyjątkami są łóżko i drzwi).

Warstwa śniegu nie może zostać położona ani pojawić się naturalnie na blokach, które emitują światło lub są przeźroczyste, oprócz liści (czasami śnieg może się też wygenerować na lawie).

Grubość śniegu

Śnieg może osiągać różną grubość. Funkcjonalność ta przed wersją 13w05a dostępna była jedynie poprzez stosowanie zewnętrznych programów lub odpowiednich pluginów na serwerach, teraz jednak jest możliwość osiągnięcia większych warstw śniegu niż 1 w normalnej grze. Górna warstwa śniegu nie ma kolizji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki