FANDOM

Żelazny Golem
Żelazny Golem.png
Typ #PATRZ Zachowanie
Życie Punkt Życia.pngx50
Atak Punkt Życia.pngx10
Występowanie Wioski lub ingerencja gracza
Umiejętności Atakuje wrogie moby, poza creeperami, wiedźmami, witherami, smokami Kresu i Endermanami
Umie podrzucać moby
Ma własne cząsteczki poruszania się
Łup Sztabka żelaza.pngx3-5
Mak.pngx0-1
Dodany w wersji
PC 12w08a

Żelazny Golem (ang. Iron Golem) to neutralny mob dodany w snapshocie 12w08a, oficjalnie w 1.2.1. Po śmierci upuszcza 3-5 sztabek żelaza i 0-1 mak.

Wygląd

Żelazny Golem ma żelazne ciało, które uzyskał podczas tworzenia go, które co ciekawe jest porośnięte czymś podobnym do pnączy. Jego ręce są znacznie dłuższe niż w przypadku innych mobów (nie licząc Endermana) i nos podobny do tego, co mają osadnicy. Oko żelaznego golema są ciemne, a źrenice czerwone.

Zachowanie

Żelazny golem może pojawić się naturalnie i przy pomocy gracza. W przypadku naturalnie pojawiającego się żelaznego golema, może rzadko pojawić się w wioskach. Jego celem jest bronienie osadników przed niebezpieczeństwem ze strony potworów i gracza. Jeśli w polu widzenia żelaznego golema pojawi się Zombie, Szkielet, Enderman, Pająk, Pająk jaskiniowy, Płomyk, Świnia zombie, Rybik cukrowy, Szlam, Kostka Magmy, Mroczny szkielet, Ghast czy Wiedźma zaatakuje je wszystkie, lecz nigdy nie zaatakuje creepera, Withera czy smoka Kresu. Gracza zaatakują tylko, jeśli on zaatakuje osadnika lub podczas ataku na żelaznego golema. Żelaznego golema można też stworzyć stawiając dwa bloki żelaza no sobie i po bokach dać następne dwa oraz ostatecznie, zakończyć konstrukcje dynią lub Jack o'Lantern, a golem powstanie. Zachowuje się podobnie, jak w przypadku naturalnego pojawienia się, ale nie reaguje, jeśli zostanie zaatakowany przez gracza czy gdy gracz zaatakuje osadnika.

Ciekawostki

  • Łącznie do stworzenia golema jest nam potrzebne 69 sztabek żelaza, patelnia i nos Michaela Jacksona.
  • Czasem golem może trzymać w rękach mak i dawać go Osadnikom, bo jest homoseksualistą i woli chłopców
  • Golemy nie potrafią poruszać się w wodzie.
  • Żelazne golemy mają własne cząsteczki które cos tam no ale nie wiem
  • Jako jeden z nielicznych mobów nie może wsiąść do łodki bo ją rozwali swoim ciężarem głupi spaslak[Nadchodzące]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki