FANDOM

Żelazny Golem (ang. Iron Golem) to neutralny mob dodany w snapshocie 12w08a, oficjalnie w 1.2.1. Po śmierci upuszcza 3-5 sztabek żelaza i 0-1 mak.

Wygląd

Żelazny Golem ma żelazne ciało, które uzyskał podczas tworzenia go, które co ciekawe jest porośnięte czymś podobnym do pnączy. Jego ręce są znacznie dłuższe niż w przypadku innych mobów (nie licząc Endermana) i nos podobny do tego, co mają osadnicy. Oko żelaznego golema są ciemne, a źrenice czerwone.

Zachowanie

Żelazny golem może pojawić się naturalnie i przy pomocy gracza. W przypadku naturalnie pojawiającego się żelaznego golema, może rzadko pojawić się w wioskach. Jego celem jest bronienie osadników przed niebezpieczeństwem ze strony potworów i gracza. Jeśli w polu widzenia żelaznego golema pojawi się Zombie, Szkielet, Enderman, Pająk, Pająk jaskiniowy, Płomyk, Świnia zombie, Rybik cukrowy, Szlam, Kostka Magmy, Mroczny szkielet, Ghast czy Wiedźma zaatakuje je wszystkie, lecz nigdy nie zaatakuje creepera, Withera czy smoka Kresu. Gracza zaatakują tylko, jeśli on zaatakuje osadnika lub podczas ataku na żelaznego golema. Żelaznego golema można też stworzyć stawiając dwa bloki żelaza no sobie i po bokach dać następne dwa oraz ostatecznie, zakończyć konstrukcje dynią lub Jack o'Lantern, a golem powstanie. Zachowuje się podobnie, jak w przypadku naturalnego pojawienia się, ale nie reaguje, jeśli zostanie zaatakowany przez gracza czy gdy gracz zaatakuje osadnika.

Ciekawostki

  • Do stworzenia żelaznego golema potrzeba 4 bloków żelaza (co jest równe 36 sztabkom żelaza) i 1 dyni.
  • Czasem golem może trzymać w rękach mak i dawać go Osadnikom.
  • Golemy nie potrafią poruszać się w wodzie.
  • Jako jeden z nielicznych mobów nie może wsiąść do łodki.