FANDOM

Grid Sadzonka.png "Oby urósł!"

Biom (ang. Biome) to flora. Na biomach występuje zróżnicowana temperatura, wysokość, głębokość, krajobraz i kolor bloku trawy.

Biomy

Nazwa biomu Zasoby Zdjęcie Opis
Równiny Koń, Osioł, Akacja, Trawa Biom w Minecraft wprowadzony w 13w16a. Trawa tego biomu jest ciemno-zielona. Blok trawy jest w większości porośnięty trawą. To jest jeden z dwóch biomów, na których są konie i osły.
Las Drzewa, Trawa, Kwiaty, Wilki Biom, na którym jest duża ilość dębów i brzóz, również występuje tam trawa i kwiaty, a czasem można tam spotkać wilki.
Pustynia Piasek, Piaskowiec, Piramida, Pustynna wioska, Pustynna studnia Biom, który jest wykonany z piasku, pod którym jest zazwyczaj piaskowiec, ale może wystąpić i kamień. Na pustynii można spotkać kaktusy i uschnięte krzewy, a przy granicy z rzeką czy oceanem mogą również występować trzciny cukrowe.
Ocean Woda, Ziemia, Piasek, Żwir, Kałamarnica Ocean to wielki zbiornik wodny. Jego dno wykonane jest ze żwiru, ziemi i piasku. Niekiedy może być wejście do jaskini w oceanie lub zgenerowane podwodne świątynie.
Tajga Świerk, Trawa, Paproć, Kwiaty Tajga.png Tajga jest biomem, na którym występują świerki. Jest jednym z biomów, na których można spotkać wilki i paprocie.
Sawanna Akacja, Trawa, Koń, Osioł Sawanna to biom, którego ziemia ma kolor ciemno-złoty. Można na tym biomie znaleźć akacje. To jest drugi biom, gdzie możliwe jest odnalezienie koni czy osłów.
Mesa Czerwony piasek, Utwardzona glina, Barwiona glina, Uschnięty krzew, Kaktus Mesa.png To biom który wykonany jest ze barwionej i utwardzonej gliny. Na biomie występują zróżnicowane piękne struktury.
Głęboki ocean Woda, Żwir, Podwodna świątynia, Kałamarnica, Strażnik, Starszy Strażnik Jest to typ oceanu, który jest głębszy, a większa część dna pokryta jest żwirem. Jest to jedyny biom, na którym występuje podwodna świątynia.
Nether Netherrack, Piasek dusz, Ruda kwarcu, Lawa, Netherowe cegły, Świnia zombie, Żwir, Jasnogłaz, Skała macierzysta, Kostka magmy, Ghast, Płomyk, Forteca Netheru, Mroczny szkielet, Szkielet
Osobny artykuł: Nether
Kres Kamień Kresu, Obsydian, Kryształ Kresu, Skała macierzysta, Kraty, Pochodnia, Jajo Smoka Kresu, Smok Kresu, Enderman, Portal Kresu, Brama Kresu, Chorus Plant, Chorus Flower, Cegł Kresu, Blok purpury, Miasto Kresu, Statek Kresu, Głowa smoka, Shulker
Osobny artykuł: Kres