Wikia

Minecraft Wiki

Creeper

107stron na
tej wiki
Dyskusja0
Creeper
Creeper.png
Punkt Życia.png Życie 10 Punkt Życia.png
Żelazny miecz.png Zależna od odległości miedź graczem, a wybuchem.
Mapa.png Typ Agresywny, Wybuchające, Moby, na które działa piorun, Potwory
Mob spawner ikona.png Spawn Noc, ciemne miejsca i jaskinie
Gwiazda Nederu.png Drop 0-2 Proch Strzelniczy.png
Doświadczenie 1.png Doświadczenie 5 Doświadczenie 1.png

Creeper (pl. Pełzak, Pełzacz, Pnącze, Pustakto agresywne stworzenie dodane w Survival Test. Pojawia się w nocy, ciemnych miejscach i jaskiniach. To stworzenie stało się oficjalną ikoną gry i najbardziej z nią kojarzonym mobem.

ST.png Wygląd Edytuj

Pierwotnie w Survival Test, był mocno ciemnozielony, ale wraz z następnymi wersjami stał się znacznie jaśniejszy. Creeper nie ma rąk, jak większość stworzeń z minecraft, ale za to posiada cztery nogi, co może, być związane z jego zwierzęcym pochodzeniem (Patrz - Ciekawostki). Kolor ciała zmienia się, kiedy przygotowywuje się do wybuchu - Zaczyna robić się biały i po chwili znów wracać do standardowego wyglądu.

Żelazny miecz.png Zachowanie Edytuj

Creeper po zespawnowaniu się będzie chodził bez celu, o ile na w zasięgu jego pola widzenia nie pojawi się gracz. Jeśli tak się stanie, zacznie do niego podchodzić i kiedy, będzie wystarczająco blisko, zacznie wydawać specyficzne syczenie, by w końcu... wybuchnąć. Jego wybuch jest o 25% słabszy niż wybuch TNT, ale mimo to jest bardzo szkodliwy, ponieważ jest wstanie niszczyć pobliskie bloki od miejsca wybuchu. Na dodatek, żeby było jeszcze trudniej, gdy w Creeper'a uderzy piorun zacznie go otaczać niebiesko-biało-przeźroczysta powłoka i jego siła wybuchu zwiększy się 3 razy tyle niż w przypadku zwykłego Creeper'a.

Atak na Creeper'a sprawia, że chwile po ataku zaczyna się zachowywać tak samo, jak przed eksplozją i do niej dojdzie, jeśli gracz nie zejdzie z pola widzenia Crepeer'a wynoszącego 16 bloków.

Książka.png Ciekawostki Edytuj

  • Jego bezgłośność jest utrudnieniem dla gracza, gdyż potrafi on w związku z tym przeprowadzać zasadzki. Zasadzki te Creeperowi niemalże zawsze się udają, gdyż ucieczka w 3 sekundy jest praktycznie niemożliwa.
  • W trybie Creative wszystkie potwory są nastawione w stosunku do nas neutralnie, w tym również creeper oczywiście do momentu, gdy my jakiegoś nie zaatakujemy.
  • Jeśli Creeper zostanie zabity przez strzałę szkieleta, wypada z niego płyta którą możemy wsadzić do szafy grającej.
  • Creeper jest nieudanym modelem świni.
  • Jeśli podczas burzy piorun uderzy w creepera to wtedy staje się "Naelektryzowanym" Creeperem i jest 2x silniejszy.
  • Creeper to nazwa pierwszego wirusa komputerowego na świecie.

Więcej od Wikii

Losowa wiki