Fandom

Minecraft Wiki

Creeper

158stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Creeper
Creeper.png
Typ Agresywny, potwory
Życie Punkt Życia.pngx10
Atak Brak
Występowanie Noc, miejsca posiadające światło mniejsze niż 7
Umiejętności Umie eksplodować
Łup Proch.pngx1
Płyta muzycznax1 (po zabiciu przez szkieleta)
Doświadczenie Doświadczenie 1.pngx5
Dodany w wersji
PC Survival Test
Pocket Edition 0.4.0
Console Edition TU1/CU1/1.00/Patch 1

Creeper (pl. Pełzak, Pełzacz, Pnącze, Pustak, Czychacz) to agresywne stworzenie dodane w Survival Test. Pojawia się w nocy przy świetle mniejszym niż 7 i jaskiniach. To stworzenie stało się oficjalną ikoną gry i najbardziej z nią kojarzonym mobem.

Wygląd

Pierwotnie w Survival Test, był mocno ciemnozielony, ale wraz z następnymi wersjami stał się znacznie jaśniejszy. Creeper nie ma rąk, jak większość stworzeń z minecraft, ale za to posiada cztery nogi, co może, być związane z jego zwierzęcym pochodzeniem. Kolor ciała zmienia się, kiedy przygotowywuje się do wybuchu - Zaczyna robić się biały i po chwili znów wracać do standardowego wyglądu.

Zachowanie

Creeper po zespawnowaniu się będzie chodził bez celu, o ile na w zasięgu jego pola widzenia nie pojawi się gracz. Jeśli tak się stanie, zacznie do niego podchodzić i kiedy, będzie wystarczająco blisko, zacznie wydawać specyficzne syczenie, by w końcu... wybuchnąć. Jego wybuch jest o 25% słabszy niż wybuch TNT, ale mimo to jest bardzo szkodliwy, ponieważ jest w stanie niszczyć pobliskie bloki od miejsca wybuchu. Na dodatek, żeby było jeszcze trudniej, gdy w Creeper'a uderzy piorun zacznie go otaczać niebiesko-biało-przeźroczysta powłoka i jego siła wybuchu zwiększy się 3 razy bardziej niż w przypadku zwykłego creepera.

Atak na Creeper'a sprawia, że chwile po ataku zaczyna się zachowywać tak samo, jak przed eksplozją i do niej dojdzie, jeśli gracz nie zejdzie z pola widzenia Crepeer'a wynoszącego 16 bloków.

Ciekawostki

  • Jego bezgłośność jest utrudnieniem dla gracza, gdyż potrafi on w związku z tym przeprowadzać zasadzki. Zasadzki te Creeperowi niemalże zawsze się udają, gdyż ucieczka w 3 sekundy jest praktycznie niemożliwa.
  • Jeśli Creeper zostanie zabity przez strzałę szkieleta, wypada z niego płyta muzyczna.
  • Creeper jest nieudanym modelem świni.
  • Jeśli podczas burzy piorun uderzy w creepera to wtedy staje się "naładowanym" Creeperem i jest 2x silniejszy.
  • Creeper to nazwa pierwszego wirusa komputerowego na świecie.
  • W Console Edition Creeper to Czychacz.
  • Creepery boją się ocelotów i kotów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki