FANDOM

Creeper (pl. Pełzak, Pełzacz, Pnącze, Pustak, Czychacz) to agresywne stworzenie dodane w Survival Test. Pojawia się w nocy przy świetle mniejszym niż 7 i jaskiniach. To stworzenie stało się oficjalną ikoną gry i najbardziej z nią kojarzonym mobem.

Wygląd

Pierwotnie w Survival Test, był mocno ciemnozielony, ale wraz z następnymi wersjami stał się znacznie jaśniejszy. Creeper nie ma rąk, jak większość stworzeń z minecraft, ale za to posiada cztery łapy, co może, być związane z jego zwierzęcym pochodzeniem. Kolor ciała zmienia się, kiedy przygotowywuje się do wybuchu - Zaczyna robić się biały i po chwili znów wracać do standardowego wyglądu.

Zachowanie

Creeper po zespawnowaniu się będzie chodził bez celu, o ile na w zasięgu jego pola zainteresowania nie pojawi się gracz. Jeśli tak się stanie, zacznie do niego podchodzić i kiedy, będzie wystarczająco blisko, zacznie wydawać specyficzne syczenie, by w końcu... wybuchnąć. Jego wybuch jest o 56% słabszy niż wybuch TNT, ale mimo to jest bardzo szkodliwy, ponieważ jest w stanie niszczyć pobliskie bloki od miejsca wybuchu. Na dodatek, żeby było jeszcze trudniej, gdy w Creeper'a uderzy piorun zacznie go otaczać niebiesko-biało-przeźroczysta powłoka i jego siła wybuchu zwiększy się 3 razy bardziej niż w przypadku zwykłego creepera.

Atak na Creeper'a sprawia, że chwile po ataku zaczyna się zachowywać tak samo, jak przed eksplozją i do niej dojdzie, jeśli gracz nie zejdzie z pola zainteresowania Crepeer'a wynoszącego 16 bloków.

Aby zabić creepera najlepiej jest go zwabić na równinę, i podchodzić do niego uderzając go a następnie odsuwając się i powtarzać ten proces aż do śmierci creepera.

Ciekawostki

  • Jego bezgłośność jest utrudnieniem dla gracza, gdyż potrafi on w związku z tym przeprowadzać zasadzki. Zasadzki te Creeperowi niemalże zawsze się udają, gdyż ucieczka w 3 sekundy jest praktycznie niemożliwa.
  • Creepery prawdopodobnie wybuchają z nieswojej woli, a podchodzą przyjacielsko i wtedy wybuchają.
  • Creeper może zobaczyć gracza/moba z odległości ok. 30 bloków, ale zacznie się nim interesować dopiero, gdy ten podejdzie do niego na ok. 16 bloków.