Wikia

Minecraft Wiki

Creeper

Dyskusja0
76stron na
tej wiki
Creeper (Po Polsku "pełzający", "pnącze", "lizus" bądź "pełzacz") – jest to prawie bezgłośny potwór występujący w grze Minecraft. Jest zielony, nie ma rąk i chodzi na czterech odnóżach. Rozpoznać go można po charakterystycznym wyrazie twarzy.
Creeper.png

Creeper

Potwór ten występuje nie tylko w nocy, ale także w dzień. W przeciwieństwie do swoich kolegów Szkieleta i Zombie, nie płonie on w dzień, lecz po pewnym czasie znika. Jest to jedyny oprócz Silverfish'a dzienny agresywny potwór.

Creeper jest chodzącym ładunkiem wybuchowym. Gdy zbliży się do gracza na 1 kratkę wydaje specyficzny dźwięk "TSSSSSSSS", który zwiastuje wybuch za 1,5 sekundy. Eksplozja Creepera jest 25% słabsza od wybuchu TNT (ładunku wybuchowego).
Potwór wybuchając niszczy także klocki wokół siebie. Jest to duże zagrożenie dla budynków zbudowanych przez gracza, więc zaleca się budowanie domów z wytrzymałych materiałów.

Jego bezgłośność jest utrudnieniem dla gracza, gdyż potrafi on w związku z tym przeprowadzać zasadzki. Zasadzki te Creeperowi niemalże zawsze się udają, gdyż ucieczka w 1.5 sekundy jest praktycznie niemożliwa.

W trybie Creative wszystkie potwory są nastawione w stosunku do nas neutralnie, w tym również Creeper, oczywiście do momentu, gdy my jakiegoś nie zaatakujemy.

Warto również dodać, że jeśli creeper zostanie zabity przez strzałę szkieleta, wypada z niego płyta którą możemy wsadzić do szafy grającej.

Jeśli podczas burzy piorun uderzy w creepera to wtedy staje się Elektrycznym Creeperem i jest 2x silniejszy.

Creeper to nazwa pierwszego wirusa komputerowego na świecie.

Więcej od Wikii

Losowa wiki