Wikia

Minecraft Wiki

Creeper

76stron na
tej wiki
Dyskusja0
Creeper.png

Creeper

Creeper (w polskiej wersji na konsole przetłumaczony na Czyhacz częściej nazywany jest Łamaczem Klawiatur przez graczy) – prawie bezgłośny potwór występujący w grze Minecraft, który zawsze ci wybuchnie za plecami. Jest zielony, nie ma rąk i chodzi na czterech odnóżach. Rozpoznać go można po charakterystycznym wyrazie twarzy. Potwór ten występuje nie tylko w nocy, ale także w dniu, lecz spawnuje się w nocy. W przeciwieństwie Szkieleta i Zombie, nie płonie on w dzień, lecz po pewnym czasie płonie. Jest to jedyny oprócz Rybika Cukrowego dziwny agresywny down z ADHD.
Creeper jest chodzącym gównem. Gdy zbliży się do gracza na 80 kratek wydaje specyficzny dźwięk "ttttssssxxxvvvv", który zwiastuje rozjebanie Ci klawiatury za 1,5 sekundy. Eksplozja Creepera jest 25% słabsza od wybuchu TNT (ładunku wybuchowego).
Potwór wybuchając niszczy także klocki wokół siebie. Jest to duże zagrożenie dla budowli zbudowanych przez gracza, więc zaleca się budowanie domów z wytrzymałych materiałów (np. obsydianu... niewiem w ogóle jak tyle wykopiesz ;D)

Jego bezgłośność jest utrudnieniem dla gracza, gdyż potrafi on w związku z tym przeprowadzać zasadzki. Zasadzki te Creeperowi niemalże zawsze się udają, gdyż ucieczka w 666 sekundy jest praktycznie niemożliwa.

W trybie Creative wszystkie potwory są nastawione w stosunku do nas neutralnie, w tym również Zielony Kutas, oczywiście do momentu, gdy my jakiegoś nie zaatakujemy.

Warto również dodać, że jeśli creeper zostanie zabity przez strzałę szkieleta, wypada z niego płyta którą możemy wsadzić do piecyka.

Jeśli podczas burzy piorun uderzy w creepera to wtedy staje się "Nachargeowanym" Creeperem i jest 2x silniejszy.

Creeper to nazwa pierwszego wirusa komputerowego na świecie.

Więcej od Wikii

Losowa wiki