FANDOM

Enderman
150px-Enderman .png
Typ Neutralny
Życie Punkt Życia.pngx20
Atak Tryb łatwy Punkt Życia.pngPunkt Życia.png
Tryb normalny Punkt Życia.pngPunkt Życia.pngPunkt Życia.pngPół życia.png
Tryb trudny/Hardcore Punkt Życia.pngx5
Występowanie Noc, miejsca z poziomem światła mniejszym niż 7 i Kres
Umiejętności Potrafi się teleportować
Potrafi brać bloki i je stawiać
Emituje cząsteczkami portal
Łup Perła Kresu.pngx0-1
Doświadczenie Doświadczenie 1.pngx5
Dodany w wersji

Enderman (pl. Człowiek/Mężczyzna Kresu) – neutralny mob dodany w wersji Beta 1.8-pre1. Może się pojawić w nocy, ciemnych miejscach, jaskiniach i Kresie. Po śmierci upuszcza 0-1 perłę Kresu.

Wygląd

Enderman to postać trochę przypominająca swoistego ducha lub demona. Jego ciało jest czarne i pokryte licznymi plamkami. Jego kończyny są znacząco dłuższe niż w przypadku innych stworzeń przez, co postać jest wysoka na 3 bloki, ale na tyle szczupła, by mogła przejść przez dziurę o szerokości 1 kratki. Poza tym, posiada fioletowe oczy i emituje fioletowe cząsteczki takie same jak portal Netheru.

Zachowanie

Enderman spawni się w ciemnych miejscach, a szczególnie lubi puste przestrzenie, więc najłatwiej można go spotkać nocą na pustyniach i tam przede wszystkim powinno się je szukać mimo iż spawnią się o 10 razy rzadziej niż ma to miejsce w przypadku innych mobów. Po pojawieniu się, będzie chodził bez celu i nie będzie zwracał uwagi na gracza o ile ten go nie zaatakuje lub nie spojrzy mu w oczy.

Jeśli gracz ustawi kursor na jego ciele i nie zmieni jego położenie przez około 1.5 sekundy, Enderman zwróci się w jego stronę i otworzy pysk, wydając przy tym długie, głośne warczenie i zacznie, być agresywny. Jak gracz odwróci od niego kursor, ten zacznie pobiegać do niego lub telepotować się, jak będzie za daleko i przestanie, gdy ten znów zwróci kursor w jego stronę.

Po bezpośrednim ataku, jego zachowanie trochę się zmienia. Enderman teleportuje się kilka razy "gdzie popadnie" i prze teleportuje się za plecami gracza, spróbując go zaatakować.

Enderman otrzymuje obrażenia od kontaktu z wodą i ją omija. Również może podnosić niektóre bloki.

Strategia

Ofiara

Jeśli chodząc w nocy przypadkiem spojrzałeś na Endermana i ten zmienił swe nastawienie na wrogie możesz po prostu zmienić aktualny tryby na Pokojowy, a Enderman zniknie i nic nie upuści.

Ciekawostki

  • Nie da się zranić endermana strzałą albo śnieżką, ponieważ wtedy się teleportuje.
  • Teleportuje się on za pomocą swojej perły (nie widać jej, ale prawdopodobnie - jak powiedział sam Notch - ma ją w swojej wielkiej, przerażającej paszczy).
  • Enderman nie zwraca uwagę, jak na niego patrzymy, gdy mamy założoną dynie lub patrzymy się na niego przez przeźroczyste bloki.
  • Do równej wersji Beta 1.8 nazywał się Farlandsman (nawiązanie do odległych lądów), miał zielone oczy i emitował zielonymi cząsteczkami.
  • Enderman jest wzorowany na Slendermanie. [Potrzebne źródło]

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki