Grid Sadzonka.png "Oby urósł!"
Ta strona to zalążek artykułu. Gdy chcesz, Gdy możesz edytuj tę stronę!

Gracz (ang. Player) to postać, w którą się wciela człowiek grając w Minecraft.

Wygląd

Domyślnie naszą postacią jest Steve lub Alex. Jednak istnieje opcja edytowania wyglądu naszej postaci za pomocą różnych edytorów lub ściągania go z internetu. To się nazywa skórka (ang. Skin). Wybór skórek w przeciwieństwie do Steve'a i Alex jest nieograniczony. Dodatkowo można tworzyć peleryny, czyli byt przyczepiony do "pleców" gracza. Od 16w06a wzory i kolory peleryn przechodzą na Elytrę.

Zapotrzebowania

Jednak gracza ograniczają pewne potrzeby: głód, tlen oraz zdrowie. Jedna z najważniejszych potrzeb czyli zdrowei, aby nie stracić go szybko trzeba jak najbardziej uważać na wrogie lub niebezpieczne miejsca. Gracza może zabić: wrogi mob, lawa, ogień, inny gracz, wpadnięcie do próżni, utonięcie w wodzie, mikstura, eksplozja, zasypanie przez piasek czy żwir, zmiażdżenie przez kowadło i spadnięcie z wysokiego miejsca. Drugie zapotrzebowanie gracza do głód. Głód może być bardzo łatwo zaspokojony jedzeniem czy efektem Saturacji. Trzecim zapotrzebowaniem jest tlen. Tlen możemy stracić wyłącznie pod wodą. Aby oddychać pod wodą trzeba mieć efekt Oddychanie pod wodą, a żeby spowolnić spadanie tlenu trzba się uzbroić w hełm z zaklęciem Oddychanie.