FANDOM

Grid Sadzonka.png "Oby urósł!"
Griefing.png

Przykład griefingu

Griefing to niszczenie map przez danego użytkownika w Minecraft. Jest to akcja wysoce niepożądana przez graczy, gdyż najczęściej profanuje godziny pracy i niepotrzebnie zapełnia mapę. W najlepszym przypadku griefer usunięty jest z serwera w krótkim czasie, a zniszczenia przez niego stworzone są łatwe do usunięcia. Najgorsza sytuacja to taka, gdy w wyniku griefingu zatrzymany zostaje cały serwer.

Najskuteczniejszą bronią przeciwki grieferom są operatorzy lub administratorzy serwera którzy w razie aktu griefingu szybko usuwają griefera z serwera. Czasami po zostaniu zbanowanym z serwera, griefer zmienia imię i wraca na serwer. W takim wypadku zostaje zastosowana komenda /ipban, która glokuje adres IP komputera z którego korzystał griefer. Jednak co sprytniejsi grieferzy używają w takim wypadku serwerów proxy, aby zmienić swój adres IP. Jeśli tak się stanie, najlepszym wyjściem jest zamknięcie serwera na chwilę, po czym griefer znudzi się i zmieni serwer. Często na czas wyjścia operatora/ów z serwera, stawia się tzw. więzienia spawnowe (ang. Spawn jail) czyli klatek wykonanych z kamieni podłoża skalnego, które skutecznie powstrzymują graczy przed opuszczeniem strefy odradzania a co za tym idzie, uniemożliwiając akty niszczycielskie. Większość graczy, uważa tę technikę za chamską.