FANDOM

Grzyby są elementem flory i służą jako pożywienie. Dzielą się na dwa rodzaje: brązowy oraz czerwony. Ostatni ze względu na podobieństwo zwany jest także muchomorem. Wszystkie rodzaje grzybów prócz barwy posiadają takie same cechy i nie różnią się ani wymaganiami, ani występowaniem.

Występowanie

Grzyby mogą rosnąć na większości bloków, pojawiają się w miejscach z małą ilością światła naturalnego, takich jak lochy, wejścia do jaskiń, głębokie podziemia i podnóża drzew (głównie w leśnych strefach klimatycznych). Mogą także występować na trawie w otwartej przestrzeni, jeżeli powyższy warunek został spełniony (np. w nocy). Największa szansa na spotkanie grzybów - ze względu na dostęp światła - jest w Netherze. Grzyby rosnące na otwartej przestrzeni wyskakują z ziemi dotknięte przez promienie słoneczne zostawiając gotowego do podniesienia grzyba. Do podniesienia grzyba nie potrzeba wykorzystywać żadnego narzędzia, czas wyciągania grzyba z ziemi jest znikomy.

Od wersji Beta 1.6 grzyby mają możliwość rozmnażania się. Umożliwia to uprawianie ich przy zapewnieniu odpowiednich warunków oświetleniowych na niezaoranej ziemi. Grzyby nie potrzebują dostępu do wody. Czas rozwoju grzybów jest dużo dłuższy, w porównaniu do innych roślin uprawnych, jednakże mogą się one rozprzestrzeniać w nieskończoność.

Wykorzystanie

Grzyby mogą służyć do sporządzenia zupy grzybowej. W tym celu, należy dodać oby dwa rodzaje grzybów (brązowy i czerwony) wykorzystując do tego również miskę (szczegóły w artykule o konstruowaniu). Sporządzona potrawka regeneruje  jednostki głodu, co czyni ją pożywniejszą od chleba, który również może pochodzić z własnych upraw.

Historia

W trybie kreatywnym grzyby były przedmiotem dekoracyjnym, a w Survival Test pożywieniem i zagrożeniem. Brązowy grzyb dodawał , a czerwony, który pokazywał, że to muchomor, odbierał . Świnie mogły wtedy jeść grzyby, ale element ten został usunięty wraz z owcami jedzącymi trawę. W Indev grzyby w rzadkich wypadkach są generowane pod drzewami lub w cieniu innych unoszących się kontynentów w "latającym" typie mapy.

Został zauważony błąd, iż grzyby czasami rosną na czubkach drzew i zostają tam w pełnym słońcu bez wyskakiwania, jednak występuje to bardzo rzadko.

Ciekawostki

  • Grzyby wydzielają słabe światło.
  • Użycie mączki kostnej na grzybie w odpowiednich warunkach spowoduje jego wzrost do gigantycznych rozmiarów.
  • Grzyby nie mogą rosnąć koło innej rośliny, nawet koło innych grzybów (wyjątek to grzybowy biom).
  • Endermany mogą przenosić grzyby.
  • Grzyby pojawiają się na górnej warstwie skały macierzystej w piekle.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki