Grid Sadzonka

"Oby urósł!"

Ta strona to zalążek artykułu. Gdy chcesz, Gdy możesz edytuj tę stronę!

Jabłko (ang. Apple) to rodzaj pożywienia dodany w fazie Indev. Odnawia Cały głódCały głód.

Historia

Historia używa dawnego formatu wersji konsolowych

Indev
0.31 11 stycznia 2010 Dodano jabłko ().
Kiedy Indev był jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, postać zaczynała grę ze skrzynią, w której znajdowało się w 99 jabłek i inne przedmioty. W późniejszych aktualizacjach usunięto ową skrzynię.
Infdev
27 lutego 2010 Gracze nazwani "Notch" upuszczają jabłko po śmierci.
Jabłka są używane do wytworzenia złotego jabłka.
Beta
1.8 Jabłka można znaleźć w skrzyniach w twierdzach.
Pełna wersja
1.1 11w48a Liście dębu mają 0.5% (1/200) szansę na upuszczenie jabłka przy niszczeniu.
1.1 Zwiększono szansę na zdobycie jabłka z liści dębu.
1.3.1 12w16a Jabłka można znaleźć w skrzyniach bonusowych.
12w21a Jabłka można zdobyć handlując z osadnikami.
1.4.2 12w37a Zmieniono teksturę z  na .
1.7.2 13w36a Dodano liście ciemnego dębu, które również upuszczają jabłko.
1.9 15w44a Usunięto możliwość stworzenia ulepszonego złotego jabłka.
1.11 16w33a Osadnicy Farmerzy sprzedają od 5 do 7 jabłek (wcześniej sprzedawali tylko 5).
Pocket Edition Alpha
0.4.0 Dodano jabłko.
0.8.0 Zmieniono teksturę z  na .
0.12.1 build 1 Dodano jabłko do menu trybu kreatywnego.
Jabłka odnawiają głód, a nie zdrowie.
Console Edition
TU1 CU1 1.00 Dodano jabłko.
TU5 CU1 1.00 Jabłko regeneruje od teraz  punkty głodu.
TU12 CU1 1.00 Zmieniono teksturę z  na .

Otrzymywanie

Drzewa

Istnieje 0.5% szansy na to, aby jabłko wypadło z liści dębu i ciemnego dębu. Z zaklęciem Fortuna zwiększa się szansa upuszczenia jabłka. W Pocket Edition istnieje większa szansa na wypadnięcie jabłka.[potrzebne źródło]

Naturalne generowanie

Jabłko można znaleźć w skrzyniach w twierdzy (33.7% szans), wiosce (61.6% szans), igloo (74.3% szans) i twierdzowej spiżarni (50% szans) w grupie 1-3.

Bonusowa skrzynia

Istnieje 83.8% szans, że 1 - 2 jabłek pojawi się w bonusowej skrzyni.

Handel

Osadnik o profesji Farmera może sprzedać 5 - 7 jabłek za szmaragd.

Zastosowanie

Wytwarzanie

Nazwa Składniki Wejście » Wyjście Opis
Złote jabłko Jabłko 

+
Sztabka złota

Ulepszone 

złote jabłko

Jabłko 

+
Blok złota

Możliwe do wytworzenia tylko w 

edycji mobilnej i konsolowej.

Jedzenie

Jabłko można zjeść, odnawia 4 (2 mięska) punkty głodu i 2.4 punktów saturacji.

Ciekawostki

  • Notch upuszczał jabłko po śmierci.
  • W fazie Indev inną metodą na zdobycie jabłek było zabicie Rany - moba, który został usunięty w późniejszych wersjach gry.