FANDOM

Kostka Magmy
Kostka Magmy1.png
Punkt Życia.png Życie Duża - 8 Punkt Życia.png

Średnia - 2 Punkt Życia.png

Mała - Pół życia.png

Żelazny miecz.png Atak Duża - 3 Punkt Życia.png

Średnia - 2 Punkt Życia.png

Mała - 1 Punkt Życia.png i Pół życia.png

Mapa.png Typ Agresywny, Netherowy, Szlamowaty
Mob spawner ikona.png Spawn Nether
Gwiazda Nederu.png Drop 0-1 Magmowy krem.png (Tylko duże i średnie)
Doświadczenie Doświadczenie 1.png Duża - 4 Doświadczenie 1.png

Średnia - 2 Doświadczenie 1.png

Mała - 1 Doświadczenie 1.png

Kostka Magmy (ang. Magma Cube) to agresywne stworzenie dodane w Beta 1.9 występujące wyłącznie w świecie Netheru. W porównaniu do innych mobów w Netherze są bardzo rzadkie, ale w zamian za to nie mają, jako takich warunków do spawnowania. Średnie i duże warianty mogą pośmiertnie wydropić od 0 do 1 sztuki magmowego kremu.

Warianty

Kostki Magmy nie mają jednolitej formy, czyli gdy Kostka Magmy ma się pojawić to gra decyduje, jakiego ma być wariantu. Są trzy obecne warianty: Duży, średni i mały. Duża odmiana jest, jak sama nazwa wskazuje największa oraz na pierwszy rzut oka są szerokie i wysokie na dwa bloki, odejmują 3 Punkt Życia.png. Średnia jest mniej więcej długa i szeroka tyle ile jeden blok, a zadaje 2 Punkt Życia.png. Mała wydaje się stanowić 1/4 bloku oraz zadaje Punkt Życia.png i Pół życia.png. Zabicie większej odmiany skutkuje podzieleniem się na 2-4 mniejsze.

Zachowanie

Nie zależnie od typu każda Kostka Magmy zachowuje się mniej więcej tak samo, a jedyne, co się jest różne zależne od gatunku, z którym się walczy to liczba odejmowanych punktów życia w walce. Kostka Magmy nie porusza się, jak inne moby, jeśli już się pojawi to będzie bez celu powoli skakać (Skacze, co około dwie sekundy). Gdy jednak w ich polu widzenia pojawi się gracz zacznie szybciej podskakiwać w jego stronę próbując na niego wskoczyć, ponieważ to jej jedyny sposób ataku.

Strategia

Przede wszystkim do walki z dużą Kostką Magmy trzeba się wyposażyć w kamienny lub żelazny miecz podczas, gdy małe i średnie odmiany można dobić nawet ręką albo drewnianym mieczem (Bardziej doświadczonemu graczowi w starciu z potworem niepotrzebna jest jakakolwiek zbroja, a temu mniej wystarczyć zbroja skórzana. Drugim priorytetem podczas walki z największym wariantem jest walka w cztery oczy, czyli, że w pobliżu nie może być Ghastów, które są na tyle blisko, by wystrzelić ognistą kule, a jak są to trzeba je uśmiercić. W przypadku, gdy cię ściga mała grupka lub jeden Zombie Pigman to i tak lepiej dokończyć z nimi walkę, a na końcu zająć się Magma Cube. Należy ją nieustannie atakować, którymś z mieczy wypisanych powyżej. Kiedy będzie skakać to należy się od niej oddalić na bezpieczną odległość i wznowić ataki, gdy opadnie. Należy powtarzać czynności aż do śmierci przeciwnika.

 Ciekawostki

  • Podczas, gdy Kostki Magmy skaczą to się tymczasowo "otwierają" wtedy można dostrzec, że mają coś w stylu słupa lawy wewnątrz siebie.
  • Kostki Magmy są Netherowymi odpowiednikami Szlamów. Mają identyczny model, obydwa moby mogą poruszać się i atakować jedynie przez skakanie oraz i Kostki Magmy, i Szlamy potrafią się dzielić.
  • Najmniejszy wariant Kostek Magmy różni się od małych Szlamów tym, że może atakować, a nawet zabić gracza.
  • Podczas, gdy tylko małe Szlamy mogą wydropić kule szlamu tu jedynie średnie i duże kostki magmy są źródłem magmowego kremu.
  • Należy do pięcio gatukowej gromady, które mają warianty. Reszta to Szlamy (Duży, średni i mały), Zombie (Mały, dorosły, mały zombie wieśniak, dorosły zombie wieśniak), Szkielety (Mroczny, zwykły), Wieśniacy i Pająki (Jaskiniowy, zwykły).
  • Kostki Magmy są najrzadszymi netherowymi stworzeniami pod względem częstości spotkań z graczami. Lecz, każdy gracz, który przesiaduje dłużej w świecie ognia powinien spotkać przynajmniej jeden raz jednego przedstawiciela tego ów moba. 
  • Kostki Magmy nigdy nie miały ogromnego wariantu, jak to było w przypadków Szlamów.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki