FANDOM

Kres (ang. End) – jeden z trzech wymiarów występujących w grze Minecraft. Został dodany w aktualizacji 1.0.0. By do niego trafić, należy aktywować portal Kresu, znajdujący się w twierdzy, a potem wskoczyć do niego. Kres posiada dwa unikalne bloki i jest miejscem, w którym toczy się walka ze smokiem Kresu. Po wygranej walce, na wyspie pojawi się portal, który teleportuje byty do normalnego świata, a dokładniej spawnu gracza, który pokonał smoka. Gdy gracz wskoczy do portalu, to pojawi się poemat Kresu, który można pominąć klikając Szablon:Klawisz.

Budowa

W porównaniu do innych światów, Kres jest dosyć ubogi. Jedyne, co można tam znaleźć to jedną wyspę, która zajmuje 0,0004% powierzchni Kresu, a reszta to wielka pustka. Powierzchnia wyspy jest dosyć płaska z licznymi, lecz płytkimi kraterami. Z wyspy „wyrasta” pięć wykonanych z obsydianu słupów, zakończonymi u góry kryształem Kresu. Nad wyspą lata smok Kresu.

Po pokonaniu smoka, poza portalem do normalnego świata, pojawia się brama Kresu. Rzucając w nią perłą Endu, gracz zostanie przeteleportowany do zewnętrznych wysp Kresu. Na owych wyspach rosną drzewa refrenusu i można tam spotkać miasta oraz statki Kresu.

Ciekawostki

  • Dawniej nazywał się Kres, ale w polskiej wersji od 1.9 zmieniono nazwę na End/Ender. Tak samo smoka Kresu na Smoka Endu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki