FANDOM

Kurzy jeździec

Kurzy jeździec

Punkty życia Dziecko zombie: 20 ( × 10)Kurczak: 4 ()
Punkty pancerza Zombie 2 ()

Zombie pigman 2 ()

Siła ataku Zombie Łatwy:2 ()

Średni:3 () Trudny:4 () Zombie pigman Łatwy:5 () Średni:9 () Trudny:13 ()

Odradzanie Wszędzie oprócz niesolidnych bloków i szkła przy świetle mniejszym niż 7.
Od 13w49a
Upuszcza Zombie

 Zgniłe mięso (0-2) po śmierci. Zombie pigman  Zgniłe mięso (0-1) po śmierci.  Samorodek złota (0-1) po śmierci. Kurczak  Pióro (0-2) po śmierci.  Surowy kurczak (1) po śmierci.  Pieczony kurczak (1) po śmierci w ogniu.

Rzadko upuszcza Zombie

 Sztabka żelaza  Żelazna łopata  Żelazny miecz  Losowa zbroja  Ziemniak  Marchewka Zombie pigman  Złoty miecz  Sztabka złota

Doświadczenie 12 po śmierci zombie.

10 po śmierci kurczaka.

Kurzy jeździec to bardzo rzadki mob. Jest to połączenie małego zombiezombie wieśniakazombie pigmana lub posuchakurczaka, przypominające połączenia pajęczego jeźdźca.

Spis treści

[ukryj] 

  • 1Zachowanie
  • 2Odradzanie
  • 3Historia
  • 4Ciekawostki
  • 5Galeria

Zachowanie

  • Kurzy jeźdźcy używają inteligencji zombie do poruszania się.
    • Kurzy jeździec nie będzie unikał przechodzenia przez małe przejścia, przez co może dojść do uduszenia się zombie.
  • Kurzy jeździec nie otrzymuje obrażeń od upadku i spada wolno, jak kurczak.
  • Kurczak porusza się z prędkością małego zombie, czyli jest o wiele szybszy, niż zwyczajny kurczak.
    • Kurczak nie znosi jaj.
  • Kurzy jeźdźcy wykrywają gracza z bardzo dalekiego dystansu.
    • Atakują także mieszkańców wiosek.
  • Zombie siedzący na kurczaku może podnosić przedmioty z ziemi.
  • Kurzy jeździec będzie omijał dziurę (która ma więcej niż 2 bloki w dół) aby dojść do gracza.

Odradzanie

Każdy spawnujący się mały zombie lub mały Zombie Pigman ma 5% szans na to że zespawnuje się jeżdżąc na kurczaku. Dotyczy to także gdy zombie zamienia dziecko wieśniaka w małego wieśniaka zombie. Jest dodatkowych 5% szans na to, że usiądzie na każdym kurczaku,który znajduje się na przestrzeni 10x6x10 bloków od miejsca spawnu małego zombie. W środowisku bez kurczaków to daje na każdego zespawnowanego zombie 0.25% na to że będzie kurzym jeźdźcem. Jeżeli są kurczaki w przestrzeni 10x6x10 bloków od miejsca spawnu, ta szansa rośnie do 0.4875%.

Historia

Pełna wersja
1.7.4 29 listopada 2013 Użytkownik Reddita umieścił na Imgurze galerię zawierającą dwa zdjęcia małego zombie, wewnątrz kurczaka.
30 listopada 2013 Dinnerbone umieścił na swoim Twitterze zdjęcie zombie siedzącego na kurczaku, po zobaczeniu poprzednich zdjęć.
13w49a Dodano kurzego jeźdźca do gry.
1.7.5 Kurczak kurzego jeźdźca może już zniknąć po oddaleniu się od niego.
1.8 14w02a Kurczak kurzego jeźdźca nie może już składać jaj.

Ciekawostki

  • Kurczak kurzego jeźdźca może zniknąć po odejściu na odpowiednią odległość.
    • Nie działa to, jeśli kurzy jeździec zespawnował się na jednym z już istniejących kurczaków.
  • Komenda na zespawnowanie kurzego jeźdźca to /summon Zombie ~ ~ ~ {IsBaby:1,Riding:{id:Chicken}.
  • Hitbox zombie jest większy niż kurczaka.
  • Z powodu, że może się on pojawić w Netherze, nie trzeba przynosić jajek ze świata, by zdobyć pióra i mięso z kurczaka.
  • Kurzy jeźdźcy, tak jak i pajęczy jeźdźcy nie mogą przechodzić przez portale.
  • Jeśli wyleczy się zombie wieśniaka siedzącego na kurczaku, mieszkaniec wioski i zwierze zostaną od siebie oddzielone.
  • Zombie jeżdżący na kurczaku może się zespawnować jak zwykły zombie z przedmiotami w ręce. Wersja kurzego jeźdźca z zombie pigmanem zamiast zwykłego zombie na kurczaku ma zawsze złoty miecz w ręce.
  • Dorosły zombie i zombie pigman także posiadają umiejętność sterowania kurczakiem, mimo że normalnie nie spawnują się na nim.