FANDOM

Lawa (ang. Lava) - jest jednym z płynnych elementów w grze (drugim jest woda, a trzecim mleko). Można ją spotkać w jaskiniach podziemnych, jak i na powierzchni (co zdarza się rzadziej).

Zachowanie

Lawa w wersji beta płynie po płaskiej powierzchni na odległość max.3 bloki od źródła. Tak jak woda, płynie w jednej linii do najbliższego zagłębienia. Jednak w przeciwieństwie do wody, lawa zadaje obrażenia graczom i niektórym mobom którzy do niej wpadną. Zarówno gracze jak i moby zaczynają płonąć, po odejściu od lawy, tracąc pół serca zdrowia na sekundę. Będąc bezpośrednio w lawie, ta zadaje 3 serca obrażeń na sekundę. Lawa, w zetknięciu z wodą (woda znika) tworzy bruk, natomiast źródło lawy zalane wodą tworzy obsydian. Dzieje się tak od wersji 1.0.6_03, natomiast lawa posiada animowaną teksturę od wersji 0.0.19a Jedno wiadro lawy wystarcza do przetopienia w piecu dokładnie 108 przedmiotów, jednak wiadro nie zostaje odzyskane po rozpoczęciu topienia. Wrzucony do lawy przedmiot znika. Często jednak zdarza się, że po wrzuceniu do lawy przedmiotu ten odbija się od jej tafli i może wylądować na bloku obok. Przedmiot taki zaczyna płonąć i szybko się spala jeśli gracz go nie podniesie. Przedmioty łatwopalne (np. liście, deski) położone obok lawy po krótkim czasie zaczną się palić.

Wypełniacz.pngCiekawostki

  • Lawa czasami wytwarza nowe źródło. Prawdopodobnie jest to bug.
  • Lawa nie topi bloków śniegu.
  • Czasami lawa może się pojawić na powierzchni bardzo blisko drzew. W wersjach beta często to powodowało pożary w lasach.
  • Bardzo efektywnym sposobem zasypywania jezior lawy jest używanie żwiru lub piasku. *Kosztem dużych ilości tych bloków, można zasypać nawet same dno jeziora lawy.
  • Pomimo tego, że lawa jest cieczą, gracz nie może utonąć, jednak nadal będzie otrzymywał obrażenia.
  • Lawa nie chroni gracza przed upadkiem z wysokości, a raczej pogarsza efekt powodując niemalże natychmiastową śmierć.
  • Strzały przestrzelone przez lawę zostają spalone i mogą podpalić inne moby i graczy.
  • Podczas deszczu lawa znajdująca się na otwartej przestrzeni emituje dym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki