FANDOM

Liście (ang. Leaves) to blok znajdujący się na każdym drzewie.

Otrzymywanie

Wydobywanie

Liście można zdobyć za pomocą nożyc lub innych narzędzi zaklętych na Jedwabny dotyk.

Naturalne generowanie

Liście naturalnie generują się tylko na drzewach.

Zachowanie

Liście wygenerowane naturalnie rozkładają się (znikają) samoczynnie po pewnym czasie gdy nie są połączone z blokiem drewna. Liście położone przez graczy nigdy się nie rozłożą. Liście są bardzo słabym materiałem, łatwo się spalają, dodatkowo łatwo ulegają zniszczeniu przez TNT.

Liście w wersji Classic.

Zachowanie na biomach

Liście mają ubarwienie w zależności od biomu, na którym się znajdują. Nie wszystkie liście zmieniają kolor gdy są na biomach ciepłych. Kiedy liście są na biomach ośnieżonych i chłodnych, mają kolor wyblakłej, ciemnej zieleni. Gdy są na biomach ciepłych, mają kolor jasnozielony (z wyjątkiem dżungli, gdzie są soczysto zielone, oraz bagien, gdzie są ciemnozielone). Z kolei w biomach gorących mają kolor bardziej wyblakły, wręcz przechodzący w żółć (oprócz mesy i płaskowyżu, gdzie są niemalże brązowe).

Zachowanie w innych ustawieniach grafiki

W trybie dokładnym (z dokładniejszą grafiką) tekstura liści jest przezroczysta. Jednak tektura liści w trybie szybkim (mniej wymagającym) jest nieprzezroczysta.

Łupy

Rozkładające się liście bądź te, które niszczone są bez użycia nożyc, mają szansę na upuszczenie sadzonek (5% szans na upuszczenie (1/20)). Wyjątkiem są liście drzewa tropikalnego, w ich przypadku prawdopodobieństwo upuszczenia sadzonki jest dwa razy mniejsze (2,5% (1/40)). Dodatkowym przedmiotem, który może zostać upuszczony jest jabłko, jest ono upuszczane tylko przez liście drzew dębowych (obydwa rodzaje), szansa takiego zdarzenia wynosi 0,5% (1/200). Szanse na upuszczenie powyższych przedmiotów mogą zostać podniesione poprzez użycie narzędzia z zaklęciem Fortuna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki