FANDOM

Grid Sadzonka.png "Oby urósł!"
MinecraftLogo.png

Logo Minecraft

Minecraft (pl. Budowa Kopalni, dosł. Mine - Mój, Kopać, Kopalnia, Craft - Konstruować) to gra wyprodukowana przez firmę Mojang AB. Minecraft to gra sandboxowa. Do grudnia 2011 roku grę głównie tworzył Notch, ale on wtedy przekazał tworzenie gry Jebowi. Minecraft istnieje na komputerach, urządzeniach przenośnych, Rasberry Pi i na konsolach. AI tworzy Jonkagstrom. Muzyke tworzy C418.
Notch tworząc Minecraft wzorował się na Infiniminerze, Dwarf Fortressie oraz Dungeon Keeperze.

Fabuła

Gra nie posiada fabuły. Można w niej robić co się żywnie podoba. Gra rozwija kreatywność gracza, ponieważ zanim coś się zbuduje czy zrobi trzeba pomyśleć.
Można grać w pięciu trybach:

  • Survival (pl. Przetrwanie) - domyślny tryb gry. Sami musimy zdobywać przedmioty, jeżeli umrzemy pojawimy się ponownie w miejscu respawnu. 
  • Creative (pl. Kreatywny) - tryb gry przeznaczony wyłącznie do budowania. Nie możemy umrzeć, możemy latać oraz posiadamy wszystkie bloki dostępne w grze. 
  • Hardcore - tryb gry bardzo trudny. Jeżeli umrzemy, świat się kasuje i nie możemy w nim grać. Ponadto, poziom trudności zostaje zablokowany na Trudny. 
  • Adventure (pl. Przygoda) - tryb gry, w którym nie można nic niszczyć.
  • Spectator (pl. Widz) - tryb gry do obserwowania świata. Możemy w nim sprawdzać na co patrzą moby, wystarczy kliknąć LPM (lewy przycisk myszy) a żeby wyjść ⇧ Shift