FANDOM

Mroczny szkielet
Mroczny Szkielet
Typ Agresywny, Nether
Życie Punkt Życiax10
Atak Tryb łatwy - Punkt ŻyciaPunkt ŻyciaPół życia
Tryb normalny - Punkt Życiax4
Tryb trudny - Punkt Życiax6
Występowanie Forteca Netheru
Umiejętności Po uderzeniu gracza daje efekt obumarcia
Łup Kośćx0-2
Węgielx0-1
Rzadki łup Kamienny Mieczx0-1
Głowa Mrocznego Szkieletax0-1
Doświadczenie Doświadczenie 1x5
Dodany w wersji
PC 1.4.2
Pocket Edition 0.12.0 build 1
Console Edition TU14/CU1/1.04/Patch 1

Mroczny szkielet (ang. Wither Skeleton) – agresywne stworzenie, zamieszkujące Netherowe Fortecę. Może pośmiertnie upuścić do dwóch sztuk kości i do jednej sztuk węgla lub rzadko kamienny miecz, albo swoją czaszkę.

Wygląd

Mroczny szkielet to, jak sama nazwa wskazuje, ciemna wersja szkieleta, który w ręku trzyma kamienny miecz. W szkielecie można wyróżnić następujące kości: czaszkę, kości nóg, kości rąk, klatkę piersiową i kręgosłup.

Zachowanie

Mroczny szkielet jest mroczniejszym, netherowym odpowiednikiem zwykłego, powierzchniowego szkieletu, lecz wyróżnia się od niego tym, że walczy wręcz zamiast na dystans kamiennym mieczem i mimo to, że ów miecz jest drugim najgorszym mieczem, mroczny szkielet ma lepsze statystyki od standardowego odpowiednika. Jego atak jest zależny od poziomu trudności, na którym jest aktualnie grający: Na poziomie łatwym wynosi on 2 Punkt Życia i Pół życia, na średnim - 4 Punkt Życia, a na trudnym jest on równy 6 Punkt Życia. Jednak nie zależnie od poziomu, na którym rozgrywa się gra, jego życie wynosi 10 Punkt Życia, czyli tyle samo, ile ma grający. Ma on też 50% szansy, że przy ataku zatruje on gracza efektem "Wither", czyli "Obumieraniem", które nie pozwala sprawdzić stan zdrowia gracza (lub, dla niektórych, Steve'a) i jest w stanie uśmiercić gracza, co też znacznie utrudnia walkę z tym i tak niebezpiecznym przeciwnikiem. Nie pomaga też fakt, że mrocznemu szkieletowi często towarzyszą płomyki i świnie zombie, chociaż ci drudzy są neutralni. Jeśli w jego polu widzenia jest gracz, to go atakują, a jeśli tak nie jest - chodzą bez celu. Podobnie, jak inne moby, które pojawiają się w Netherze - światło słoneczne, ogień i lawa nie wpływają na niego w żaden sposób. Mroczny Szkielet może podnieść zbroje i ją ubrać lub wziąć przedmioty, albo uzbrojenie.

Poradnik

Minecraft Wither skeleton - Mroczny szkielet!04:39

Minecraft Wither skeleton - Mroczny szkielet!

Ciekawostki

  • Istnieje mroczny jeździec, czyli mroczny szkielet na pająku.
  • Mroczny szkielet może wziąć łuk i strzelać płonącymi strzałami tak samo, jak szkielet może podnieść miecz i atakować wręcz, ale to nie zdarza się naturalnie.
  • Po śmierci upuszczają białe kości, mimo, iż składają się z czarnych.

Galeria