FANDOM

Osadnik (ang. Villager) – pasywny mob mieszkający w wioskach. Można z nimi handlować, najczęściej szmaragdami. Każdy z nich posiada własny typ (obecnie jest ich 13), który określa wykonywane przez nich czynności, miejsce zamieszkania i to, czym handlują (mieszkaniec wioski w zielonej szacie nie oferuje żadnych towarów na wymianę).

Niektóre rodzaje osadników

Kowal

Występuje w niewielkich wioskach. W jego domku w skrzyni można znaleźć wiele ciekawych rzeczy (Za kradzież przedmiotów będą nas atakowały żelazne golemy). Ma czarną szatę.

Farmer

Mieszka w małym domu i ma swoje pole. Umie ścinać i sadzić wszystkie nasiona.

Ogólny

Zwykły mieszkaniec, nie ma specjalnego domku i jest ubrany w zwykłe brązowe szaty. 

Bibliotekarz

Mieszka w domu z książkami, jego ubranie jest całe białe.

Kapłan

Można go znaleźć w świątyniach. Nosi fioletowy strój.

Bezdomny

Mieszka razem z innymi osadnikami i nie posiada wyznaczonego przez grę domu. Posiada zielone ubranie i niczym nie handluje.

Jak przywołać osadnika

W wioskach z przynajmniej 16 domkami i/lub 20 osadnikami pojawia się żelazny golem, który broni mieszkańców przed zombie i innymi mobami, a jeśli my go uderzymy to on może nas zabić. W takich wioskach możliwe są interakcje osadników, powodujące spawnowanie małych osadników.

Można przywołać także komendą:

/summon villager

Zombie villager

Gdy osadnika zabije zombie, zmienia się on w Zombie villagera (pl. Osadnika zombie) i staje się mobem adresywnym, który ma takie same umiejętności, jak zombie.

Galeria