FANDOM

Owca (ang. Sheep) jest jednym z pasywnych mobów. Często się pojawia w lasach, łąkach i w niektórych rodzajach gór za dnia oraz w miejscach z poziomem światła większym niż 8. Mogą je atakować wilki. Przy śmierci pozostawiają po sobie 1 wełne (zależy od koloru) i 1 surową lub upieczoną baraninę (w zależności czy zginęła od ognia). Może zostać ścięta nożycami, co daje 1-3 sztuk wełny, którą miała. Wełna odrasta po tym jak owca zje trawę z bloku trawy. Naturalnie może się pojawić owca o białej, brązowej, czarnej, jasnoszarej, szarej i bardzo rzadko w różowej wełnie.

Hodowla 

Owce stanowią niewyczerpalne źródło baraniny oraz wszystkich odmian wełny, nawet tych, które nie pojawiają się na nich naturalnie.

Jeśli masz dużo barwników

Ta metoda jest dosyć łatwa i skuteczna w zdobywaniu odpowiedniej wełny, ale wymaga tej samej ilość odpowiednich barwników i nie zdobędziesz przy tym baraniny.

Znajdź jedną owce, pofarbuj ją odpowiednim barwnikiem i zgól nożycami.

Powtarzaj proces tak długo, aż nie zdobędziesz chcianą liczbę wełny.

Jeśli masz mało barwników

Do hodowli potrzebne są: nożyce, dwie owce, odpowiednią ilość zboża oraz miejsca, w którym owce będą zamknięte (Uważaj! Nie może ono być za ciasne!).

Wykorzystaj fakt, że mała owca ma 50%, że odziedziczy kolor wełny po rodzicach.

Zależnie od koloru wełny jaką potrzebujesz, pofarbuj dwie owce na ten kolor przy pomocy barwników i rozmnóż je, poprzez trzymanie zboża i kliknięcie na obydwie owce.

Jeśli potomstwo nie będzie miało odpowiedniego koloru - zabij je i zacznij od początku.

Jeśli natomiast kolor będzie odpowiedni to poczekaj kilka dni, nim mała owca urośnie i zabij jedną owce.

Zdobędziesz przy tym trochę baraniny i pokolorowanej wełny.

Powtarzaj to tak długo, aż nie zyskasz chcianą ilość wełny lub baraniny.

Łup

Pozabiciu owcy uzyskuje się 1-3 punktów doświadczenia oraz:

  • 1-3 wełny w kolorze owcy (za uderzenie) - Alpha oraz Beta
  • 2-4 wełny w kolorze owcy (2-4, użycie nożyc na owcy) lub 1 wełna (zabicie owcy) - Beta 1.7 oraz w pełnych wersjach od 1.1
  • 1-3 baraniny od wersji Minecraft 1.8

Ciekawostki

  • Przy rozmnażaniu kolory wełny owcy mogą się mieszać, więc np. łącząc żółtą i czerwoną owce wyjdzie pomarańczowa owca.
  • Kiedy się nazwie owcę znacznikiem _jeb to będzie zmieniać kolory wełny. Stanie się tęczowa.