FANDOM

Czy nie szukałeś/aś Pająka?

Grid Sadzonka.png "Oby urósł!"
Pająk jaskiniowy
150px-Pająk jaskiniowy.png
Typ Agresywny, potwór
Życie 6 Punkt Życia.png
Atak Tryb łatwy - 1 Punkt Życia.png
Tryb normalny - 1 Punkt Życia.png + zatruwa na 7 skeund
Tryb trudny - 1 Punkt Życia.png + zatruwa na 15 sekund
Pancerz ?
Występowanie W opuszczonych kopalniach z Mob spawner ikona.png
Umiejętności Przechodzenie przez pajęczyne
Wchodzenie po ścianach
Łup 0-2 Nić.png
0-1 Oko pająka.png
Doświadczenie 5
Komenda ?
Dodany w wersji
PC Beta 1.8-pre1
Pocket Edition 0.10.0
Console Edition ?/CU1/1.00/Patch 1

Pająk jaskiniowy (ang. Cave Spider) to agresywny mob wprowadzony w Beta 1.8-pre1. Jest groźniejszą wersją Pająka w opuszczonych kopalniach. Po śmierci upuszcza 0-2 nici i 0-1 oko pająka.

Wygląd

Pająki Jaskiniowe, jak sama nazwa sugeruje są wzorowane na zwykłych pająkach. Podobnie, jak pierwowzór składa się z głowy i odwłoku, a między tymi częściami ciała "wyrastają" od każdej strony po cztery brązowe "patyczki" reprezentujące odnóża (Razem to osiem) i ma liczne "plamki" na swych "narządach". Różnica polega na tym, że ich ciało jest koloru granatowego i znacznie mniejsze od zwykłej odmiany.

Zachowanie

Pająki Jaskiniowe mimo nazwy, nie spawnują się jako tako w jaskiniach i nie same z siebie, lecz w Opuszczonych Kopalniach w Jaskinach i tylko z Mob spawnerów znajdujących się w nich, a co za tym idzie tylko, gdy gracz jest w pobliżu.

Zazwyczaj jest agresywny z racji wszech obecnych ciemności panujących w Opuszczonych Kopalniach, ale podczas kontaktu z ze światłem słonecznym staje się neutralny. Ma mniej życia niż zwykły pająk, ale ma tajną broń - truciznę, którą może wykorzystać w trybie średnim, gdzie działa przez 7 sekund oraz trudnym - trwa 15 sekund. Podczas trwania tego efektu, zdrowie zacznie spadać aż do tego stanu podczas, którego ma pół serca i przestanie spadać pozostawiając gracza extremalnie wrażliwego, na każdy, najmniejszy atak, co w rezultacie kończy się śmiercią. Efektu można się pozbyć wcześniej po przez wypicie mleka.

Ciekawostki

  • Jest jednym mobem, który może przejść przez płyty.

Galeria