FANDOM

Grid Sadzonka

"Oby urósł!"

Piec (ang. Furnace) jest blokiem, w którym można przetapiać. Zanim piec pojawił się w grze, należało wrzucić zebrane rudy do ognia. Po kliknięciu PPM na piec, pojawia się specjalne menu wypalania. Menu te składa się z trzech pól. Obiektu wytapianego (u góry), paliwa zasilającego (na dole) oraz obiektu wyjściowego (po prawej stronie). Pojedyncze wypalanie trwa 10 sekund.

Kilof jest wymagany do podniesienia pieca z ziemi, w innym wypadku piec zostanie zniszczony.

Wypalanie trwa nawet gdy menu wypalania zostanie zamknięte, lecz wymagane jest dokładanie coraz to nowego paliwa. Ikona ognia reprezentuje czas, w którym spala się jedno paliwo. Gdy ikona ognia opadnie na dół, wtedy spalany jest następny przedmiot. Gdy wszystkie wymagane obiekty zostaną przetopione, wtedy piec przestanie zużywać deski, węgiel itp. Jeżeli piecyk nie będzie miał paliwa, przetapianie zostanie przerwane.

Otrzymywanie

Wytwarzanie

Składniki Przed » Po
Bruk

Naturalne generowanie

Piece można spotkać w kuźni, w wiosce.

Zastosowanie

Wytwarzanie

Składniki Przed » Po
Piec
+
Wagonik

Przetapianie

Piec służy do przetapiania innych przedmiotów.

Ciekawostki

  • Gdy patrząc się na płonący piec pójdzie się spać ogień będzie skierowany w stronę gracza kiedy stał.
  • W bardzo wczesnych wersjach Indev przed powstaniem pieca, przedmioty przetapiało się za pomocą krzesiwa. Był to znacznie szybszy sposób na przetapianie przedmiotów, lecz zostało to usunięte w nowszych wersjach kiedy piec został dodany.
  • Po użyciu przycisku wyboru bloku na rozpalonym piecu otrzymamy blok rozpalonego pieca, który nie gaśnie.
    • Aby anulować ten efekt należy przepalić dowolny materiał w tym piecu.