FANDOM

Ruda lazurytu (ang. Lapis Lazuli Ore) to ruda dodana w wersji Beta 1.2. Można z niego pozyskać lazuryt. Podobnie jak rudy węgla, czerwonego kamienia, diamentu, szmaragdu i kwarcu wydobyty lazuryt nie wymaga przetworzenia w piecu. Jeden blok rudy lazurytu po zniszczeniu upuszcza od 4 do 8 sztuk lazurytu. Ruda lazurytu w Minecrafcie jest oparta na prawdziwej skale o tej samej nazwie, której głównym składnikiem jest lazuryt. Ruda lazurytu może być wydobyta co najmniej kamiennym kilofem. Podobnie jak ruda złota rudę lazurytu można znaleźć poniżej wysokości Y33. Najwięcej jednak można znaleźć na wysokości Y19. Koncentracja na tym poziomie wynosi 0.05% i liniowo spada do 0% do poziomu 0 i 35. Rudy lazurytu ogółem można znaleźć 1,5 razy częściej niż rudę diamentu, ale na poziomie wysokości Y20 jest go tyle samo co rud diamentu. Początkowo z jednej rudy wypadała tylko jedna sztuka lazurytu. Jens Bergensten przyznał, że ruda występuje zbyt rzadko, więc zwiększono ilość wypadającego lazurytu w wersji Beta 1.2_02. Od tej wersji z jednej rudy lazurytu wypada od 4 do 8 sztuk lazurytu. Rudę lazurytu można wydobyć jako blok kilofem ulepszonym o jedwabny dotyk.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki