FANDOM

Grid Sadzonka.png "Oby urósł!"

Rybik cukrowy (ang. Silver fish) to argresywny mob dodany w Beta 1.8-pre1. Może się pojawić w podczas rozbijania bloku z ukrytym potworem. Po jego śmierci nic nie wyrzuca poza doświadczeniem.

Występowanie

Rybika cukrowego można spotkać w twierdzy. Same w sobie nie spawnują się w ich otoczeniu ani żadnym innym. Gdy gracz wydobędzie w jego przypadku odpowiedni blok to automatycznie pojawi się jeden osobnik w miejscu zniszczenia. Innym naturalnym sposobem na spotkanie się z tym mobem jest odnalezienie spawneru potwora tego potwora, który występuje w pokoju z portalem Kresu. Można go również wywołać komendą /summon silver fish. Przy pomocy ekwipunku trybu kreatywnego można zdobyć jego jajo spawnujące i blok z uktytym potworem.

Zachowanie

Ze względu na okoliczności pojawiania się pierwszą rzeczą jaką zrobi jest próba zaatakowania gracza. Rybiki są niezwykle ruchliwe i nerwowe od początku pojawienia i śmierci. Nigdy nie są spokojne i o ile ucieknie im grający to spróbują wejść w bruk, kamień lub kamienne cegły tym samym zmieniając go w blok z ukrytym potworzem, których zniszczenie ponownie prowokuje je do ataku. Gdy zostanie zaatakowany jeden Rybik cukrowy w pobliżu innych bloków z ukrytym potworem one automatycznie pękną, a z nich wyjdą moby chcące wesprzeć "przyjaciela" w walce. Na ogół nie są one niebezpieczne, ponieważ zadają jedynie Pół życia.png, ale mogą mocno przeszkadzać przy zwiedzaniu twierdzy i poszukiwaniu portalu Kresu, kiedy zbyt dużo ich się namnoży. Co ciekawe nie wołają "przyjaciół", kiedy zostaną podpalone, dlatego krzesiwo może się mocno przydać przy zwiedzaniu twierdzy i w walce z nimi.