Spawner mobów (ang. Monster Spawner, Mob Spawner) - blok, który spawnuje moby nienaturalnie.

Wydobywanie

Spawnera potworów nie da się uzyskać w trybie gry przetrwania nawet po użyciu kilofa z zaklęciem Jedwabny Dotyk. Po zniszczeniu go bez użycia kilofa nie upuści doświadczenia.

Uzyskiwanie

Naturalne generowanie

Spawner generuje się tylko w tych miejscach:

  • Lochy
    • Może on zespawnować zombie (50% szans), szkielety (25% szans), lub pająki (25% szans).
  • Opuszczone kopalnie
    • Jest otoczony dużą ilością pajęczyny, spawnuje pająki jaskiniowe.
  • Twierdze
    • Spawnuje rybiki cukrowe. Znajduje się w pokoju z portalem kresu. Jeden na twierdzę.
  • Fortece Netheru
    • Spawnuje płomyki. Normalnie występują dwa na twierdzę.

Komendy

Spawner potworów można przywołać używając komendy /give oraz postawić za pomocą /setblock.

Wygląd

Spawner potworów jest blokiem, który wokół siebie, w odległości 4 bloków, spawnuje moby. Jest przezroczysty. Wewnątrz niego znajdują się małe płomienie i obracająca się, mała wersja moba, którego będzie spawnować spawner potworów. Choć w jego środku są płomienie, blok ten nie wydziela żadnego światła (wyjątkiem jest wersji Pocket Edition, w której to spawner emituje słabe światło).

Funkcja w grze

Aby jakiś potwór został z niego stworzony, gracz musi być w promieniu 16 bloków od spawnera, jeśli spawner nie jest na chunku spawnu. Będzie tworzył moby jeśli posiada dostatecznie dużo miejsca i nie jest wokół niego jasno. Naturalnie wygenerowany spawner potworów tworzy tylko zombie, rybiki cukrowe, szkielety, płomyki, pająki oraz pająki jaskiniowe. Po położeniu spawnera potworów na ziemię, tworzyć będzie on tylko świnie.

Ciekawostki

  • Moba można jednak zmieniać przy użyciu jaj spawnujących.
  • Gdy poziom trudności jest ustawiony na Pokojowy to spawner potworów nadal będzie działał, tylko po zespawnowaniu się wrogiego moba on zaraz będzie znikał, jednak normalnie pojawiają się moby pozytywne oraz neutralne (Oprócz Enderman'a).

Więcej z Fandomu