FANDOM

Strzała (ang. Arrow) podstawowa amunicja do łuku. Strzał używają również Szkielety.

Strzały lecą parabolicznie, wystrzelone równolegle do płaskiej powierzchni przelatują około 15 bloków. Szkielety mogą strzelać strzały pod wodą, jednak obrażenie i dystans zostaną wtedy zredukowane. Maksymalny zasięg strzał wynosi 125 bloków. Dystans taki osiągają strzały wystrzelone na płaskiej powierzchni pod kątem 45 stopni pod maksymalnym naciągnięciu cięciwy.

Strzały przy udanym trafieniu zabierają 2 serca. Cel, tuż po otrzymaniu obrażeń, otrzymuje na krótki czas ochronę na kolejne obrażenia zadawane przez strzały. Strzały wystrzelone z maksymalnie naprężonym łukiem mogą zabrać aż 3 i pół serca (rzadko 4 serca). Strzały, po trafieniu w stałe obiekty, wbijają się w nie i zostają w nich przez minutę, zanim znikną. Strzały, które gracz wystrzelił i które ugrzęzły w terenie, mogą zostać odzyskane. Te, które zostały wystrzelone w moby są nie do odzyskania. Również strzały które wystrzelił szkielet są nie do odzyskania, pomimo że grzęzną w terenie.

Jeśli blok, w którym utkwiła strzała zostanie zniszczony lub rozleci się (liście), strzała spadnie i może zadać graczowi obrażenia.

Jeśli do dozownika włożymy strzały, on zamiast je wyrzucać, będzie nimi strzelał zadając mobom lub graczom znajdującym się w zasięgu obrażenia. Dzięki temu można łatwo tworzyć pułapki.

Szkielety

Szkielety po śmierci mogą upuścić od zera do dwóch strzał. Jeśli strzała zostanie wystrzelona przez szkieleta, to nie można jej podnieść.

Crafting

Do stworzenia strzały, potrzebne nam będą: Krzemień, Patyk i ,Pióro. W polu craftingowym na samym środku kładziemy patyk, nad nim krzemień, a pod nim pióro. W ten sposób możemy stworzyć cztery strzały (za jednym razem).

Handel

Strzały można również otrzymać przez handel z osadnikami. Możliwe jest kupno od ośmiu do dwunastu strzał za cenę jednego szmaragdu.

Ciekawostki

  • Strzały wystrzelone w tory zatrzymają każdy jadący wagonik, dopóki nie znikną.
  • Strzały nie mogą niszczyć szkła (jedynie strzały pajęczego jeźdźca mają taką możliwość)
  • Zaoranie trawy, w której tkwi strzała, spowoduje, że spadnie ona na blok niżej, bo przestaje być stałym blokiem.
  • Trafienie Endermana strzałą spowoduje jego teleportację bez otrzymania obrażeń, a sama strzała zniknie.
  • Wystrzelona strzała znika po minucie od momentu wbicia się w blok. Wydobycie bloku spowoduje reset odliczania.
  • W dawnych wersjach strzały wystrzeliwane przez szkielety miały mieć nazwę Fioletowe Strzały.