FANDOM

Szkło (ang. Glass) to blok, który został dodany do minecrafta w wersji Classic 0.0.18a_02. Szkło jest przezroczystym blokiem. Po zniszczeniu szkła nie wypada nic, jeśli narzędzie nie posiada zaklęcia Jedwabny Dotyk. Szkło ma 17 rodzaji, 1 rodzaj to normalne szkło, a 16 rodzaji to barwione szkło.

Otrzymywanie

Przetapianie

By uzyskać szkło trzeba przetopić piasek lub czerwony piasek.

Wytwarzanie

Aby stworzyć barwione szkło trzeba umieścić 8 normalnych szkieł wokół barwnika, którego kolru chce się szkło, w oknie konstruowania.

Naturalne generowanie

Karmazynowe szkło można znaleźć w miastach Endu.

Zastosowanie

Dzięki szkle można stworzyć szyby, detektor światła dziennego, magiczną latarnie i szklane butelki.

Ciekawostki

  • Mimo, że blok szkła jest przezroczysty, to jednak nie widać reszty tego bloku.
  • Blok szkła, jeśli patrzy się na niego przez inny blok szkła to jest on niewidzialny.
  • Jack o'Lantern, tory, drzwi, drabiny, redstone, płyta naciskowa oraz łóżko nie mogą zostać położone na szkle.
  • Wystrzelone strzały nie zniszą bloku szkła (jedynie strzały wystrzelone przez pajęczego jeźdźca są wyjątkiem).
  • Próba zapalenia szkła przy użyciu krzesiwa zabiera wytrzymałość owego narzędzia, ale nie podpala szkła.
  • Patrząc na wrogie moby oraz na Endermana przez szkło, nie widzą one gracza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki