FANDOM

Grid Sadzonka

"Oby urósł!"

Szkielet (ang. Skeleton) to agresywny mob, dodany w wersji Survival Test 0.26. Tak samo jak Zombie, szkielety płoną w świetle dnia.

Charakterystyka

Wygląd

Szkielet to ruchomy mob, który w prawej ręce trzyma łuk. W szkielecie można wyróżnić następujące kości: Czaszkę, kości nóg, kości rąk, klatkę piersiową i kręgosłup.

Zachowanie

Szkielet po zespawnowaniu chodzi bez celu, o ile gracz nie pojawi się na jego polu widzenia. Wtedy będzie starał się do niego podejść, jak najbliżej i co 4-5 sekund będzie strzelał strzałami w stronę gracza, próbując zadać mu obrażenia. Szkielet może pojawić się we wszystkich rodzajach zbroi. Jeśli pojawi się w zbroi może ona być zaczarowana, a kiedy w jej skład wchodzi hełm, nie będzie płonął w dzień, lecz po pewnym czasie mob despawnuje się. Jak wcześniej wspomniano, płonie w dzień, ale przed jego losem mogą go ochronić: hełm, woda lub deszcz albo cień lub ciemne miejsce.

Występowanie

Szkielety pojawiają się w nocy, miejscu gdzie światło wynosi mniej niż 7, lochach szkieletów i rzadko w fortecach Netheru.

Upuszczane przedmioty

Po śmierci szkieleta on może upuścić 0-2 kości, 0-3 strzały, 0-1 łuk (zniszczony), 0-1 zbroja (jeśli ją posiadał), 0-1 czaszka szkieleta (po śmierci od eksplozji naładowanego creepera).

Historia

Szkielety zostały wprowadzone w wersji Survival Test 0.26. Zachowywały się tak jak Zombie, lecz mogły wystrzeliwać strzały które gracz miał możliwość zbierać. Strzały były szybsze i mniej celne niż teraz, a po śmierci potwora, wypadało ich znacznie więcej. Tamte strzały były fioletowe. Od 1.9 mają nową, lepszą inteligencję, a łuki trzymają pionowo, dopóki nie zaczną strzelać, zaś od 15w49a atakują również to co ich zaatakowało.

Ciekawostki

  • Możliwe, że szkielet będzie mieć zbroję, jest to dosyć średnie zjawisko do znalezienia.
  • Wilki polują na szkielety.
  • Jeśli Szkielet płonie, to może podpalić gracza, podchodząc zbyt blisko.
  • 31 października szkielety mają założoną dynie lub Jack o'Lantern na czaszce.
  • W Netherze istnieje 20% szans, że po użyciu jaja spawnującego pojawi się mroczny szkielet.
  • W wersji 12w21b zdarzało się, że szkielet zespawnuje się bez głowy - w 12w22a to naprawiono.
  • Gdy szkielet zestrzeli Creepera, to upuści on płytę muzyczną.
  • Nogi szkieleta mają taką samą teksturę, jak jego ręce.