FANDOM

Grid Sadzonka.png "Oby urósł!"

TNT (dokł. Trotyl) – blok, który po podpaleniu lub zasileniu redstonem po kilku sekundach eksploduje. Został dodany w fazie Classic. W ekwipunku trybu kreatywnego jest w zakładce Mechanizmy.

Otrzymywanie

Wytwarzanie

Składniki Wejście » Wyjście
Proch
+
Piasek/Czerwony piasek

Workbench GUI.png

Proch

Piasek

Proch

Piasek

Proch

Piasek

Proch

Piasek

Proch

TNT

Naturalne generowanie

9 bloków TNT można znaleźć pod pomieszczeniem ze skarbem w piramidzie.

Zastosowanie

Tnteksplo.gif

Eksplozja TNT.

TNT może być wykorzystane w pułapkach na moby lub graczy oraz do niszczenia niepotrzebnych struktur. Aby go uruchomić, wystarczy go podpalić krzesiwem, ognistą kulą, lawą czy ogniem, bądź zasilić czerwonym kamieniem. Można też postawić na/przy nim czerwoną pochodnię lub dźwignię czy przycisk, które będą go aktywować po interakcji gracza.

Ciekawostki

  • Pomimo nazwy, nie tworzy się go jak trinitrotolunem (pl. trotyl), a mieszanka prochu z piaskiem w takim stosunku nie istnieje.
  • W starszych wersjach Beta odpalało się je lewym przyciskiem myszy, co nieraz sprawiało trudności.
  • Na poziomie trudności Trudny czy trybie Hardcore, jego siła jest o 33% większa.
  • Gdy pod wodą postawi się TNT, a na nim blok, na który działa grawitacja (wykluczając ciecze) i zostanie ono podpalone, to blok opadnie na TNT, a TNT po kilku sekundach eksploduje i spowoduje zniszczenie dna zbiornika wodnego. Jest to błąd, ponieważ normalnie TNT nie powodują zniszczenia terenu, po eksplozji w wodzie.