FANDOM

Wędka (ang. Fishing Rod) to narzędzie dodane w pierwszym Seecret Saturday update (18.09.10), które może zostać wytworzone z patyków i nici.

Gracz może zarzucić linkę klikając prawy przycisk myszy. Ponowne naciśnięcie sprawi, że zwiniemy linkę i wciągniemy spławik z powrotem. Wytrzymałość wędki pozwala na 33 zarzucenie i wciągnięcie linki, a wtedy zostanie zniszczona. Linka automatycznie wciągnie się sama gdy gracz odejdzie od spławika na odległość większą niż 34 metry (kratki). Jeżeli spławik jest umieszczony w jakiejkolwiek wodzie, przeniesionej przez gracza bądź naturalnej, po chwili powinien zanurzyć się pod wodę. Wtedy, by zdobycz nam nie uciekła, musimy wykorzystać nasz refleks i wciągnąć linkę w odpowiednim momencie. Jeżeli nie wciągnęliśmy linki, możemy zostawić spławik w wodzie i poczekać na kolejną rybę. Jeżeli złowiliśmy rybę, przeleci nam ona nad głową i wyląduje gdzieś w pobliżu. Lina zostaje automatycznie wciągnięta, gdy przez 60 sekund spławik bezczynnie sterczy w wodzie. W wersji 1.7 dodano nowe rodzaje możliwych do złowienia ryb.

Każdy mob może zostać przyciągnięty do gracza przez wędkę (jednak na kałamarnicy efekt jest znikomy, gdyż spowalnia ją woda). W tym celu zachowujemy się tak jak przy łowieniu ryb, jednak celujemy w moba. Mob odegra animację ranienia (koloruje się na czerwono), jednak nie otrzymuje żadnych obrażeń. Wciągnięcie linki z powrotem przyciąga moba z dużą szybkością. Tym sposobem moby mogą zostać wciągnięte na dużą wysokość po czym zrzucone, przez co zazwyczaj giną (z wyjątkiem kury, który potrafi latać). Przy dobrym wymierzeniu odległości możliwe jest wciągnięcie moba na górę obok gracza.

Ten trik może zostać użyty również do naciskania płyt naciskowych lub nawet niszczenia obrazów. Wędką można także przyciągnąć łódki i wagoniki, jednakże łodzie zazwyczaj zostają zniszczone. Co dziwne, kule ognia Ghastów również mogą zostać przyciągnięte do gracza (czego oczywiście się nie poleca).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki