FANDOM

Wiadro (ang. Bucket) to narzędziem, dzięki któremu można przenieść wodę, lawę i mleko.

Otrzymywanie

Wytwarzanie

Składniki Przed » Po
Sztabka żelaza

Workbench GUI.png

Sztabka żelaza

Sztabka żelaza

Sztabka żelaza

Wiadro

Naturalne generowanie

Wiadro można znaleźć w skrzyniach w lochach z szansą 54%, ale od 15w44a[Nadchodzące] jest jedynie 18% szans.

Zastosowanie

Pobieranie cieczy

Dzięki wiadrze można pozbierać wodę lub lawę. Żeby pobrać ciecz trzeba kliknąć na jej źródło, a nie na ciecz lejącą się z góry lub płynącą od źródła. Dzięki temu można w łatwy sposób przenosić ciecze.

Dojenie krowy

Trzymając wiadro można kliknąć prawym przyciskiem myszy na krowę lub muuuchomora uzyskując mleko. Tą czynność można powtarzać w nieskończoność.

Opróżnianie kotłów

Od 15w44a[Nadchodzące] dzięki wiadrze można opróżniać kotły z wody. Jeśli kocioł będzie uzupełniony ⅓ lub ⅔ wody to wtedy nie będzie dało się opróżnić kotła.

Historia

Wersja Nieoficjalna Zmiany
Infdev 15.06.10 Dodano wiadro, które służy do przenoszenia wody i lawy.
Alpha 1.0.11 Dodano możliwość wydojenia krowy by uzyskać 19pxpxMleko.
1.0.0 Beta 1.9-pre1 Dodano muuuchomory, które można wydoić jak normalne krowy
Beta 1.9-pre5 W trybie kreatywnym puste wiadro użyte do usunięcia wody lub lawy pozostaje puste.
1.2.1 12w06a Wiadra stały się odnawialne dzięki rzadkiemu dropu z Zombie (Sztabka żelazaSztabka żelaza).
1.3.1 12w21a Można grupować wiadra do 16 sztuk.
12w22a Po zrobieniu ciasta odzyskujemy wiadra, tak samo przy przetapianiu wiadrem z lawą odzyskujemy wiadro.
1.8 14w25a Podczas osuszania gąbek wiadrem z lawą, które znajdują się w slocie paliwa zostaną napełnione wodą.

Większa ilość wiader, połączona w jeden przedmiot po włożeniu do slotu na paliwo zamienia się w jedno wiadro.

14w26a Naprawiono powyższy błąd.
1.9 15w44a Dzięki wiadrze można opróżnić pełny kocioł.

Zmniejszono szansę na występowanie wiader w lochach z 54% do 18%.

15w50a Dodano dźwięki item.bucket.fill, item.bucket.fill_lava, item.bucket.empty i item.bucket.empty_lava.
Pocket Edition Alpha 0.7.0 Dodano wiadra.
Pocket Edition Alpha 0.9.0 build 1 Dodano muuuchomory, które można wydoić tak samo jak normalne krowy.
Console Edition TU1 Dodano wiadra, z zastosowaniem sprzed Beta 1.7.
Console Edition TU7 Dodano muuuchomory, które można wydoić tak samo jak normalne krowy.
Console Edition TU9 Można grupować wiadra do 16 sztuk.
Po zrobieniu ciasta odzyskujemy wiadra, tak samo przy przetapianiu wiadrem z lawą odzyskujemy wiadro.
Console Edition 1.00 Dodano wiadra z zastosowaniem z TU9.
Console Edition CU1 Dodano wiadra z zastosowaniem z TU9/1.00.
Console Edition TU31/1.00/CU1 Podczas osuszania gąbek wiadra z lawą, które znajdują się w slocie paliwa zostaną napełnione wodą.
Console Edition Patch 1 Dodano wiadra z zastosowaniem z TU31/1.00/CU1.